80 af foreningens 400 medlemmer deltog i årets generalforsamling på Hotel Skibelund Krat.

Generalforsamlingen blev indledt af Askov Malt jagthornsblæsere. Derefter blæste Lars Wagner ”Jagt forbi” og man mindedes afdøde jagtkammerater

I sin beretning kunne Ole Lautrup fortælle at især købet og fornyelsen af riffelbanen i Skibelund havde været meget arbejdskrævende i det forløbne år. Udover købet af banen var der blevet købt mere jord samt købt et sommerhus der var blevet nedtaget og opført som nyt skydehus på banen. Ole takkede de medvirkende for både masser af frivilligt arbejde samt sponsorater af forskelligt art.

Årets mange aktiviteter havde i det store hele været godt besøgte. Dog kan der spores en vis nedgang i flere af de aktiviteter som foreningen udbyder. Foreningens nyjægerudvalg havde atter været med til at give nyjægere gode oplevelser, men desværre viser det sig at være svært at få mange til at deltage, ikke kun hos os, men ret generelt.

Ole Lautrup opfordrede medlemmerne til at få reguleret rovvildtet og henviste til foreningens reguleringskonkurrence.

Der var genvalg til Tom Hansen og Finn Østergaard til bestyrelsen. Lars Wagner og Dennis Sørensen blev genvalgt som suppleanter. Som revisorer blev Ole P. Johnsen og Brian Finderup valgt.

Jagtvin og gavekort til årets forfattere

Alle der var til stede som havde skrevet en historie til foreningens jagtblad fik overrakt en flaske god jagtvin. Desuden var der lodtrækning om et gavekort på 500 kr. til jagttøj hos Vejen Erhvervsbeklædning. Dette blev vundet af Rasmus Petersen.

Årets skytte

For at kunne blive Årets skytte skal man have deltaget i både foreningens riffelfeltskydning, lerdueskydning samt minihjorteskydning. I år blev det Ole Lautrup som Tom Hansen kunne kåre som Årets skytte og overrække vandrepokal og vinderkasket.

Trofæudstilling

Efter generalforsamlingen blev der afholdt den årlige trofæudstilling med masser af spændende jagttrofæer fra ind- og udland. Her kunne man beundre mange flotte trofæer. Herefter blev de to største og de to mest særprægede bukketrofæer fra 2019 i hhv. ind- og udland kåret og blandt alle trofæer blev ”Årets trofæ” også valgt. I forbindelse med kåringen fortalte vinderne kort om deres oplevelser under jagten. Vinder med årets største danske buk blev Michael Pedersen. Årets mest specielle danske blev vundet af Paolo Clary. Årets mest specielle udenlandske buk blev vundet af Lilly Stenger og årets største udenlandske blev vundet af Jens Kofod. Årets trofæ blev vundet af Kenny Tækker.

Reguleringskonkurrencen

Rigtig mange har deltaget i foreningens reguleringskonkurrence, fortalte Rasmus Petersen. Her var der blevet indberettet 83 stykker rovvildt, heraf 44 ræve, 11 mårhunde og 21 krager. Stig Jensen blev vinder af lodtrækningen.

Stort lotteri

Aftenen sluttede med et stort lotteri. Mange kunne således tage hjem med enten et gavekort til en jagtdag på Estrup, årskort til engjagten ved vadehavet og andre spændende præmier fra Vejen Erhvervsbeklædning, Ribe Jagt og Fiskeri, Kolding Jagt- og Fiskeri, In the Woods, Paolo Clary, Hotel Skibelund Krat, tømrermester Ole Lautrup og Askov/Malt Jagtforening.

Blæsere fra Askov Malt Jagthornsblæsere underholdt flere gange i løbet af aftenen.

Gavebordet

Tom Hansen kårer Ole Lautrup som Årets Skytte. Foto Finn Østergaard

De af årets forfattere af jagtfortællinger der var til generalforsamlingen, fik hver en god flaske jagtvin.

Blandt de der var til stede, som havde bidraget til Jagtbladet under Jagtjournalen og madopskrifter, var der lodtrækning om et gavekort på 500 kr. til jagttøj hos Vejen Erhvervsbeklædning. Dette blev vundet af Rasmus Petersen.

Der var mange flotte trofæer at vælge imellem. Her er f.eks. en buk der er skudt med bue.

Årets trofævindere. Fra venstre Jens Kofod, Kenny Tækker, Lilly Stenger og Michael Pedersen. Foto Finn Østergaard